dr Katarzyna Sowa-Bacia
Adiunkt w Katedrze Językoznawstwa Niemieckiego Instytutu Neofilologii Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie prowadzi m.in. przedmioty przygotowujące do zawodu nauczyciela ‒ dydaktykę języka niemieckiego na różnych etapach edukacyjnych, a także seminaria licencjackie. Wykłada również przedmioty glottodydaktyczne na studiach podyplomowych dla nauczycieli na specjalności język angielski w przedszkolu i nauczaniu wczesnoszkolnym. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajdują się metodyka nauczania języka obcego na wczesnym etapie edukacyjnym oraz akwizycja języka obcego. Autorka monografii Efektywność nauczania języka niemieckiego w przedszkolu (2016) oraz Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną. Teoria i praktyka (2021), współredaktorka monografii Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki 1 (2018), Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki 2 (2020), Wybrane zagadnienia z glotto- i translodydaktyki 3 (2022), a także autorka artykułów i recenzji z dziedziny dydaktyki języka obcego. W roku szkolnym 2010/2011 nauczyciel języka niemieckiego w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego pod nazwą Piekarska Zasadnicza Szkoła Zawodowa górą. Członek projektu grantowego Małopolska Chmura Edukacyjna – nowy model nauczania, ponadto członek Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej oraz Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego.